SNEAKER GOLD
Nog tot 15 september 2024 baant Eperon d’Or zich een weg in de wondere wereld van de sneakers.
Heel veel kleur, straffe verhalen en een wolkje geschiedenis in een tijdelijke sneakerexpo met internationale allures. Workshops, events en meer! Hou deze website en sociale media in het oog voor meer details.
@sneakergoldexpo
/sneakergoldexpo
Sportschoenen. Om te sporten. Tiens.
Ooit waren sportschoenen gewoon gebruiksvoorwerpen die vooral handig en stevig moesten zijn. Ze werden gemaakt voor een duidelijk afgelijnd doel. En na de sportmatch gingen de schoenen de kast weer in. Weinig poespas.
Naar de mainstream!
Tegenwoordig is dat wel even anders. Aangespoord door sport- en andere beroemdheden, hebben sneakers hun oorspronkelijke biotoop al lang achter zich gelaten. Je ziet ze niet alleen meer op sportvelden, maar ook in het straatbeeld. Aan de voeten van muzikale sterren. Op modeshows. In perfect uitgekiende modestrategieën onder een hip pak. En op alle mogelijke andere locaties.
Over Kanye, casuals en dad sneakers
De Yeezy Boost 750, een ontwerp van rapper Kanye West, verkocht online uit in minder dan een seconde. Verzamelaars bezitten soms honderden verschillende uitgaves en kleurencombinaties van één sneakermodel. Bepaalde modellen gaan voor tientallen duizenden euro’s over de toonbank. Gewiekste handelaars verdienen een flinke boterham met het online kopen en verkopen van sneakers. En sommigen beweren dat het aanzwengelen van de barbecue veel vlotter gaat als je de correcte, kloeke “dad-sneakers” draagt.